تفاوت تیرآهن و هاش

روی شماره تلفن سایت در قسمت بالا کلیک فرمایید تا به صفحه اصلی بروید.

فروشگاه آهن آنلاین اصلی همینجاست ahannet.com

بهترین کیفیت و حرفه ای ترین پرسنل ایران بر اساس آمار جهانی سایت












































تفاوت تیرآهن و هاش موجود در بازار و شناخت انواع آن‌ها جهت انتخاب و استفاده‌ی آن‌ها در سازه‌های متفاوت مهم است. تیرها به صورت آهنی، بتنی و چوبی استفاده می‌شوند و منظور ما در این مقاله تیرهای آهنی هستند.

تیرآهن چیست

تیرآهن و میلگرد از پرکاربردترین انواع آهن آلات هستند که در ساختمان بیشترین استفاده را دارند. بر اساس نسبت بال‌ها و عرض آن‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. تیرآهن های بال پهن را هاش می نامند . تیرآهن مهمترین نوع پروفیل‌های ساختمانی است که به سه صورت معمولی IPE (استاندارد اروپا و ایران)، INP (استاندارد چین و روسیه) و IPB (بال پهن) وجود دارد. تیرآهن معمولی به ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتر عرضه می‌شود و مورد استفاده آن در ستون‌ها، خرپاها، نعل درگاه‌ها، بیم‌ها در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری می‌باشد.

 

تفاوت تیرآهن و هاش موجود در بازار

تیرآهن IPE

تیرآهن معمولی و استاندارد I شکل که در بازار ایران وجود دارد. این تیرآهن طبق استاندارد اروپا تولید شده‌اند و ضخامت بال آنها ثابت می‌باشد. (I Profile Eroeenne)

تیرآهن INP

تیرآهن نرمال I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می‌یابد که این استاندارد کارخانجات روسیه و چین می‌باشد.

تیرآهن IPB

تیرآهن هاش یا تیر آهن‌های عریض که در آنها طول بال‌ها نسبت به تیرآهن‌ های IPE افزایش یافته است.

* علامت V نشان دهنده سنگین بودن و علامت L نشان دهنده سبک بودن تیرآهن می‌باشد. به عنوان مثال IPBv نشان دهنده تیرآهن عریض سنگین می‌باشد.

شکل ظاهری انواع تیرآهن

 

در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان با ارائه‌ی بهترین کیفیت راه را برای واردات بی‌رویه و محصولات غیر استاندارد خارجی تنگ کرده و بهترین تیرآهن موجود در بازار را به هم‌وطنان ارائه می‌کند. تولید کننده‌های ایرانی دیگر هم در این راه تلاش‌های قابل تقدیر فراوانی انجام داده‌اند. جهت مشاوره و خرید انواع تیرآهن می‌توانید با بسازیم تماس بگیرید. متخصصین ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما و ارائه‌ی راهکار برای انتخاب بهترین گزینه توسط شما هستند.

لطفا جهت اطلاع از قیمت هاش ، لیست فروش هاش و اقدام جهت خرید هاش به وی سایت آهن نت مراجعه و از لیست انواع هاش بازدید فرمایید .

لطفا جهت اطلاع از قیمت تیرآهن ، لیست فروش تیرآهن و اقدام جهت خرید تیرآهن به وی سایت آهن نت مراجعه و از لیست انواع تیرآهن بازدید فرمایید .