سیم خاردار حلقوی آهن نت

یکی از روش‌های محافظت از منازل و محیط‌های حساس و امنیتی استفاده از سیم خاردار می‌باشد. همان‌طور که ممکن است در فضاهای مختلف با سیم خاردار رو به رو شده باشید و آن را از نزدیک دیده باشید، سیم خاردار دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند.


سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار از متداول‌ترین ابزارهای حفاظت، محصور کردن و ایجاد مانع ایذایی برای انواع محیط کشاورزی، نظامی، کارخانه ها، انبار ها، باغ ها و… است. این محصولات فولادی تماما از گالوانیزه گرم بوده و در دسته محصولات مفتولی قرار می‌گیرد که از بافته شدن سیم‌های نازک فولادی به یکدیگر تولید می‌شوند. گالوانیزه گرم بودن سیم خاردارهای خطی و حلقوی باعث ضد زنگ شدن یا به عبارتی، عمر طولانی در برابر رطوبت، گرما، سرما و شرایط سخت آب و هوایی می‌شود.


انواع سیم خاردار

به طور کلی سیم خاردار به دو صورت خطی و حلقوی تولید و روانه بازار می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار می‌باشند.


سیم خاردار خطی

این نوع از محصول با استفاده از دو رشته مفتول گالوانیزه 2 میلیمتری تولید می شوند. به این صورت که یک رشته مفتول تیز برای خاردار کردن رشته اصلی به دور آن پیچیده می‌شود. از ویژگی‌های برجسته آن طول عمر مفید بالا، مقاومت فیزیکی در کنار قیمت مناسب می‌باشد.


سیم خاردار حلقوی

تولید این محصول به این صورت است که ابتدا یک رشته مفتول گالوانیزه به عنوان رشته اصلی قرار دارد. سپس دو رشته خار به قطر 2.5 میلیمتر به دور رشته اصلی پیچیده می‌شود. عمده کاربرد این محصولات در زمین‌های کشاورزی و باغات می‌باشد. چرا که در عین داشتن مقاومت مورد نیاز از قیمت بالایی برخوردار نیست و در نهایت مقرون به صرفه خواهد بود.


انواع سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی معمولی

سیم خاردار معمولی از جنس فولاد و بسیار مقاوم و محکم می باشد. این سیم در واقع از رشته‌های فولادی تهیه شده است. این رشته‌ها مانند فنر به یک دیگر پیچ خورده‌اند. این نوع از سیم خاردارها بسیار مستحکم بوده و مقاوت کششی بالایی نیز دارند.

قطر خارهای این سیم 2 میلی متر و قطر رشته‌های آن 2/5 میلیمتر می‌باشد. هر توپ یا رول این سیم خاردار معمولی، می‌تواند 10 متر و یا 15 متر باشد. این تفاوت رول‌ها به دلیل ضخامت و قطر رول‌های سیم خاردار می‌باشد. زیرا ممکن است قطر توپ ها بین 60 تا 90 سانتی متر باشد.


سیم خاردار حلقوی سیمی

این نوع از سیم خاردار بسیار مشابه به مورد قبلی می باشد. تنها تفاوت آنها مربوط به قطر رشته‌ها و خارهای آن می‌باشد. زیرا قطر رشته اصلی در این سیم خاردار 3 میلی متر است و خارها نیز دارای قطری به اندازه 2/5 میلی متر می‌باشند. مقاومت این سیم خاردار نیز بسیار بالا می‌باشد.


سیم خاردار حلقوی لیزری

یکی از مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین سیم خاردارهای موجود، سیم خاردارهای حلقوی لیزری می‌باشد. این سیم از مفتول‌های پرکربن ساخته می‌شود که این امر باعث افزایش مقاومت و قیمت بالاتر آن نسبت به دیگر سیم‌ها شده است. این سیم ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و فشار های بالای فیزیکی مقاوم می باشند.

به این نوع سیم خاردار های حلقوی لیزری، سیم خاردار تبری نیز گفته می شود. زیرا خارهای تبر مانندی به رشته پایه پرس می‌شوند.


کاربرد سیم خاردار

حمل و نصب سیم خاردارها آسان بوده و زمان بر نیست. ضمن آن که به دلیل قیمت مناسبی هم که دارند، مصرف کننده متحمل صرف هزینه زیادی نخواهد شد. اما نوع سیم خاردار باید بر اساس کاربرد شما انتخاب شود. به عنوان مثال، برای حصارکشی دیوار ساختمان و یا مناطق نظامی که امنیت از اهمیت بالاتری برخوردار است، بهتر است از انواع سیم خاردار حلقوی استفاده شود. همچنین در ساختمان‌های نیمه کاره به منظور جلوگیری از ورود افراد و یا حیوانات از انواع سیم خاردار استفاده می‌شود.